Google Ads (ranije Google AdWords) je jedna od najmoćnijih platformi za oglašavanje dostupnih danas. Platforma vam pruža priliku da istaknete svoj brend i dosegnete potencijalne kupce – baš u trenutku kada traže vaše proizvode. Ako se još uvek ne oglašavate na Google-u, verovatno postoji veliki potencijal za povećanje prodaje. U ovom postu, Johan Oberg daje 5 svojih najboljih saveta o stvarima koje treba da uzmete u obzir ako želite da počnete da se oglašavate pomoću Google Ads-a!
1. Uradite temeljnu analizu ključnih reči
Ako nemate pojma koje ključne reči vaši kupci koriste na Guglu da bi pronašli vaše proizvode ili usluge, teško je znati na koje ključne reči bi vaše preduzeće trebalo da se oglašava. Zato analiza ključnih reči čini osnovu vašeg rada sa Gugl oglasima. To je način da mapirate koje su ključne reči najbolje za vaše preduzeće za kupovinu na Guglu. Evo nekoliko jednostavnih koraka koje možete pratiti da biste započeli sa analizom ključnih reči:
- Koristite ChatGPT da biste dobili ideje za ključne reči opisujući svoje proizvode ili usluge.
- Zatim, pretražite ključne reči na Guglu da biste stekli predstavu o tome kako izgleda slika pretrage. Da li rezultati pretrage deluju relevantno za vaše preduzeće? Onda ste možda na pravom putu.
- Na dnu stranice rezultata pretrage, Gugl često daje predloge za slične pretrage. Pogledajte povezane pretrage da biste pronašli relevantnije ključne reči.
Kada imate nekoliko relevantnih ključnih reči, možete koristiti Planer ključnih reči u Gugl oglasima da biste stekli predstavu o obimu pretrage. Znanje koliko ljudi pretražuje svaku ključnu reč pomoći će vam da odredite prioritete koje treba razmotriti. Planer ključnih reči takođe može dati predloge za dodatne ključne reči.
2. Razumeti nameru kupca
Kada radite analizu ključnih reči, veoma je važno razumeti nameru kupca. Šta oni zapravo traže kada koriste određenu ključnu reč na Guglu? Ako ne razumete nameru koja stoji iza ključne reči, rizikujete da potrošite novac na kupovinu ključnih reči koje na kraju ne daju nikakve rezultate.
Ključne reči se obično kategorišu kao komercijalne ključne reči ili informativne ključne reči.
- Komercijalne ključne reči kupci koriste kada traže proizvod ili uslugu za kupovinu.
- Informativne ključne reči kupci koriste kada traže neku vrstu informacija. Drugim rečima, još nisu spremni da kupe proizvod ili uslugu.
Mnoge kompanije prave grešku kupujući informativne ključne reči za reklamiranje svojih proizvoda i usluga. Tada sadržaj oglasa i odredišna stranica ne odgovaraju nameri kupca koja stoji iza ključne reči, a to je da pronađe informacije ili sazna više o određenoj temi.
3. Obavezno merite rezultate
Pre nego što počnete da se oglašavate pomoću Google Ads-a, važno je da implementirate takozvano praćenje konverzija u svom reklamnom nalogu. Ovo vam omogućava da merite rezultate svog oglašavanja. Na primer, možete videti koje ključne reči generišu kupovine u vašoj e-trgovini ili koje ključne reči dovode do toga da vas kupci kontaktiraju nakon što su kliknuli na vaše oglase.
Praćenje konverzija takođe ima još jednu važnu funkciju – govori Google Ads-u šta želite da postignete svojim oglašavanjem. Ovo omogućava alatu za oglašavanje da prikazuje vaše oglase u trenutku kada postoji velika verovatnoća da će doći do konverzije.
Praćenje konverzija se najčešće implementira pomoću Google Tag Manager-a. Tehnički može biti komplikovano ako nemate prethodnog iskustva sa alatom. U tom slučaju, možda je dobra ideja da potražite pomoć od veb agencije ili digitalnih partnera.
4. Izbegavajte najčešće greške
Ako nikada ranije niste koristili Google Ads, lako je napraviti greške. Tada postoji rizik da vaše oglašavanje neće funkcionisati. Evo nekih od najčešćih grešaka koje možete napraviti:
- Kupujete informativne ključne reči, ali prikazujete oglas o svom proizvodu ili usluzi (videti tačku 2 iznad).
- Prikupljate nekoliko različitih ključnih reči u istoj oglasnoj grupi. To znači da propuštate mogućnost da prilagodite tekst oglasa za određene ključne reči koje kupci koriste.
- Koristite pogrešne tipove podudaranja, što znači da prikazujete oglase za ključne reči koje nisu relevantne.
- Niste implementirali praćenje konverzija, praćenje ne funkcioniše ili su pogrešne konverzije podešene kao „primarne akcije optimizacije“.
- Ne analizirate i ne optimizujete svoj oglasni nalog kontinuirano, na primer dodavanjem negativnih ključnih reči (ključnih reči na kojima ne želite da se prikazuju).
5. Produbite svoje znanje
Google Ads je složen alat. Potrebno je opsežno iskustvo da biste njime upravljali na profesionalan način. Ovaj post samo zagrebe površinu, ali moj savet je da dodatno produbite svoje znanje, posebno ako želite sami da upravljate svojim reklamnim nalogom. To možete učiniti, na primer:
- Redovno angažujte pomoć Google Ads konsultanta, čak i ako sami upravljate nalogom. Ovo će vam pomoći da izbegnete uobičajene greške, razmislite o idejama i dobijete predloge kako da poboljšate svoje oglašavanje.
- Poslušajte podkast „Digitalna komunikacija sa Johanom Obergom“ (dostupan svuda gde su dostupni podkasti). Tamo dajem nekoliko kratkih i konkretnih saveta o tome kako da poboljšate svoje kampanje u Google Ads-u.
- Pročitajte još blog postova i članaka o Google Ads-u. Preporučujem, između ostalog, Search Engine Land, koji objavljuje mnoge korisne članke o Google Ads-u i marketingu pretraživača.