Jak i jedinstven brend je neophodan za svaku kompaniju koja želi da se izdvoji od konkurencije. Ali mnogi zaboravljaju da je grafički identitet brenda mnogo više od stilskog logotipa – to je celokupno vizuelno iskustvo u kojem ciljna publika učestvuje. Ako želite da vaš brend bude atraktivan, lako zapamtljiv i lako prepoznatljiv, potrebno je da razvijete jasan grafički profil, bez obzira da li ciljate na globalnu ili lokalnu publiku. Ali kako zapravo kreirati grafički profil? Ovde vam kažemo kako to da uradite u 5 koraka!
Šta je grafički identitet?
Jednostavno rečeno, vaš vizuelni identitet čine svi vizuelni elementi identiteta vašeg brenda. Zajedno, oni stvaraju kohezivan osećaj koji izdvaja vaš brend od konkurencije i olakšava vašoj ciljnoj publici da zapamti vaš brend. To je jednostavno skup alata u vašem setu sa alatima koji će vam pomoći da efikasno komunicirate svoj brend!
Iako su vizuelni elementi neverovatno važni, to ne znači da morate odjednom da kreirate sveobuhvatan vizuelni identitet. Ako vodite mali biznis ili tek počinjete, postoje 3 osnovna vizuelna elementa na koja treba da se fokusirate:
- Logotip
- Paleta boja
- Tipografija (ili font)
Međutim, ako želite da kreirate ili planirate da kreirate drugi sadržaj, dobra je ideja da razvijete i druge vizuelne elemente, kao što su fotografije, ilustracije, ikone i oblici.
Dobar grafički profil je…
Grafički profil koji funkcioniše i za vašu kompaniju i za vašu ciljnu publiku mora biti upotrebljiv da bi bio efikasan. Evo 3 stvari koje vaš grafički profil treba da bude:
- Jedinstven, dosledan i bezvremenski: Vaša ciljna publika će moći da zapamti vaš logo i paletu boja, a vi ćete moći da ga koristite godinama koje dolaze.
- Jednostavan za korišćenje: Čak ga i spoljni dizajner može koristiti bez ikakvih problema.
- Skalabilan i fleksibilan: Možete ga koristiti u bilo kom medijumu, bez obzira na veličinu.
Kreirajte vizuelni identitet u 5 koraka
Naravno, možete jednostavno da sastavite logo, izaberete font i paletu boja i smatrate da ste završili sa svojim vizuelnim identitetom. Ali da biste mogli efikasno da komunicirate pomoću svog vizuelnog identiteta, potrebno je da mu posvetite više pažnje i da razmišljate strateškije od toga.
1. Procenite svoj trenutni identitet
Kao i sa mnogo čim drugim kada je u pitanju marketing i preduzetništvo, potrebno je da počnete sa razumevanjem sopstvene kompanije, ciljne publike i konkurencije. Počnite tako što ćete sebi postaviti sledeća pitanja:
- Kakva je ličnost vašeg brenda?
- Koje su potrebe i izazovi vaše ciljne publike?
- Kako izgleda tržište i brendovi vaših konkurenata?
Ovo će vam pomoći da kreirate uticajne vizuelne elemente koji komuniciraju ono što želite, odjekuju kod onih koje pokušavate da dosegnete i izdvajaju se od konkurencije.
2. Razmislite o svom vizuelnom identitetu
Kada znate više o svojoj kompaniji, ciljnoj publici i konkurentima, mnogo je lakše shvatiti kako želite da vaš vizuelni identitet izgleda. Ne mislimo da treba da počnete sa dizajniranjem svog grafičkog profila u ovoj fazi, već da treba da razmislite o tome šta želite da njime prenesete. Na primer, možete razmotriti:
- Koje karakteristike vašeg brenda želite da vizuelno izrazite?
- Koji stil najbolje odražava te karakteristike?
- Kako želite da se ljudi osećaju kada vide vaš brend?
Možda biste želeli da razmotrite odgovore sa svim zaposlenima koje imate i da ih zapišete u dokumentu. Zatim ćete koristiti ovaj dokument da biste vodili svoj dizajn u budućnosti. Pazite da ne budete previše detaljni u ovoj fazi – to može da vas učini ograničenim i preopterećenim kada počnete da radite na svom profilu.
3. Počnite sa dizajniranjem!
Kada procenite svoj trenutni identitet i saznate malo više o tome šta želite vizuelno da prenesete, vreme je da počnete sa dizajniranjem svog grafičkog profila! Zapamtite – nisu svi delovi nužno podjednako važni na početku, ali trebalo bi bar da dizajnirate logo, razvijete paletu boja i izaberete font.
Logo
Vaš logo – ili znak – je osnova celokupnog grafičkog identiteta vašeg brenda. Logo je jedna od prvih stvari koju će vaša ciljna publika videti i deluje kao simbol ličnosti vašeg brenda. Bez obzira da li izaberete logo sa simbolom ili samo imenom vašeg brenda, on mora biti jedinstven, skalabilan i efikasan čak i u crno-beloj tehnici.
Paleta boja
Kada postavite svoj logo, možete početi da istražujete svoju paletu boja. Boje su neverovatno moćne u prenošenju emocija i pomažu vam da se izdvojite iz mase. Stoga, potrebno je da izaberete boje koje odgovaraju ličnosti vašeg brenda i koje rezonuju sa vašom ciljnom publikom. Paleta boja treba da bude dovoljno fleksibilna da biste mogli da radite sa njom, ali ne previše preterana. Izaberite do 5 boja koje dobro funkcionišu i same i zajedno.
Font
Možda mislite da font koji odaberete nije toliko važan i da možete izabrati bilo koji. Ali font je zapravo veoma važan deo vašeg grafičkog profila, ne samo za vaš logo. Zato morate pažljivo razmisliti o izboru fonta i odabrati one koji odgovaraju tonu i ličnosti vašeg brenda. Da biste bili dosledni, dobra je ideja da se držite 2-3 fonta. Koristite velika i mala slova i podebljane i kursivne stilove da biste kreirali hijerarhije. Obično je podeljen na primarni i sekundarni font:
- Primarni font: Onaj koji koristite u naslovima, na primer. Često je veliki i ekspresivan, nešto što zaista oslikava ličnost vašeg brenda.
- Sekundarni font: Onaj koji koristite u svim ostalim tekstovima. Često je jasan i lako čitljiv.
Ostali vizuelni elementi
Ako želite da idete korak dalje sa svojim grafičkim profilom, možete razviti i druge vizuelne elemente kako biste pojačali ton i stil vašeg brenda. To može uključivati fotografije, ilustracije, šare i oblike. Razmotrite kreiranje jasnih smernica o tome kako se vizuelni elementi mogu koristiti za stvaranje koherentnog identiteta. Kada, gde i kako se slike ili oblici mogu koristiti?
4. Napravite brendbuk
Sada kada imate odličan grafički profil, bilo bi zaista dosadno da ga nikada ne koristite ili da ga koristite potpuno pogrešno. Zato je potrebno da napravite takozvani brendbuk – brendbuk – za svoj grafički profil!
U svom brendbuku, potrebno je da zapišete jasne smernice koje je lako pratiti za sve vizuelne delove vašeg brenda. Potrebno je da pružite sve informacije koje možete kako bi oni koji treba da rade sa vašim grafičkim profilom mogli da ga koriste što efikasnije. Obavezno ga ažurirajte i čuvajte na mestu gde svi kojima je potreban mogu da mu pristupe!
5. Koristite svoj novi grafički profil!
Sada kada je vaš grafički profil spreman, naravno da ga morate koristiti i to dosledno. Koristite ga svuda gde bilo ko – bilo da je to kupac ili zaposleni – interaguje sa vašim brendom. Evo 7 primera gde možete koristiti svoj novi grafički profil:
- Vebsajt
- Oglasi
- Pakovanje proizvoda
- Prezentacije
- Vizit karte
- Znakovi
- Kancelarija
Počnite sa izradom sopstvenog veb-sajta!
Da li ste kreirali grafički profil, ali još uvek nemate veb-sajt na kojem biste ga koristili? Sa našim paketima veb hostinga dobijate sve što vam je potrebno za početak, uključujući pristup veštačkoj inteligenciji najpopularnijeg alata za veb-sajtove na svetu, WordPress-u i našem sopstvenom Loopia Sitebuilder-u. Pročitajte više o našem veb hostingu ovde!