Kako napisati dobre AI upite

AI upit

AI je neverovatno moćan alat za mnoštvo zadataka sa kojima preduzeća rade na dnevnoj bazi. Ali kvalitet rezultata koji dobijate od AI zavisi od kvaliteta upita koje pišete. Što bolji budete u pisanju upita – to ćete bolje rezultate dobiti. Ovde dajemo 7 saveta kako da napišete dobre AI upite za najbolje moguće rezultate!

Šta je upit?

AI alatka mora biti u stanju da razume šta tražite da bi isporučila relevantan rezultat. Zato morate da date nekakva uputstva koja opisuju rezultat koji želite. Ova uputstva se nazivaju upiti i omogućavaju vam da komunicirate sa AI.

Različiti tipovi AI upita

Jedna od najosnovnijih stvari koje treba da razumete su različiti tipovi upita koje možete da koristite. Pomažu vam da optimizujete upotrebu AI alatke. Postoji mnogo različitih tipova upita, ali evo 5 tipova za koje mislimo da su veoma korisni za vas koji vodite posao:

  1. Kreativni upiti: Brainstorm ideje za, na primer, reklame ili sadržaj za web sajt.
  2. Skraćeni upiti: Brzo i lako rezimirajte veću količinu materijala, kao što je naučni članak. Takođe se može koristiti za tumačenje i analizu informacija.
  3. Uporedni upiti: Uporedite prednosti i mane dve ili više stvari – na primer, proizvoda ili ideja – kako biste izvukli dobar zaključak.
  4. Preoblikovanje: Izrazite ideje ili rečenice na drugačiji način, kao što je drugačiji tonalitet ili završite nedovršenu rečenicu.
  5. Informativni upiti: Potražite određene informacije slično pretraživaču. Zapamtite da AI može da „halucinira“ i da daje netačne informacije.

7 saveta kako da napišete dobre AI upite

Da biste naučili kako da pišete efektne upite, zaista postoji samo jedna stvar koju možete da uradite – eksperimentišite i oprobajte se u tome. Međutim, postoje neki osnovni saveti koje možete da sledite da biste napisali bolje AI odzive. Ovde smo sakupili njih 7:

1. Budite konkretni

Generička pitanja vode do generičkih odgovora. Zato je potrebno da budete što jasniji i specifičniji da bi vaš AI alat razumeo ono što tražite. To vam daje veće šanse da dobijete rezultat kojim ste zadovoljni. Evo nekoliko saveta o tome šta možete da napišete u svom upitu da bi bio određeniji:

  1. Kontekst: Relevantne informacije i kontekst čine da AI pruži relevantnije odgovore.
  2. Tip rezultata: Dobićete bolje rezultate ako AI-u kažete koji tip rezultata želite, npr.kod, priča, izveštaj ili rezime.
  3. Tonalitet i ciljna grupa: Opišite, na primer, koga ciljate, kakva su njihova očekivanja i koji ton i stil želite da koristite za komunikaciju sa njima.
  4. „Pretvaraj se da si…“: Tražite od AI da imitira, na primer, osobu ili profesiju, kao što je učitelj, Šekspir ili pirat.
  5. Šta rezultat treba / ne bi trebalo da sadrži: Tako što ćete reći i šta želite da rezultat sadrži, a šta ne, štedite vreme i dobijate bolje rezultate.
  6. Primer: Na primer, uključite rečenicu koja prikazuje strukturu ili ključne elemente koje želite da izvučete iz rezultata. Samo imajte na umu autorska prava!
  7. Ključne reči: recite koje ključne reči ili koncepti su relevantni za vaš upit tako da se rezultati podudaraju sa upitom.

2. Napišite više od jednog upita

Verovatno nećete dobiti rezultat sa kojim ste zadovoljni nakon jednog upita. To znači da ne treba da odustanete, samo imajte malo strpljenja. Na primer, možda bi bilo dobro da počnete sa jednostavnijim upitom, a zatim da dodate još uputstava u budućim pitanjima. Takođe možete da pokušate ponovo sa istim upitom, ali sa drugačijim tonom, drugačijim izborom reči ili sa više konteksta. Na taj način možete da vodite AI alatku do rezultata koji tražite.

3. Recite AI kada stvari nisu u redu

AI alatka pomalo liči na kolegu sa kojima radite na projektu. Ako niste zadovoljni rezultatom ili ako je nešto pošlo po zlu – recite! Šta je korisno, a šta može da se unapredi? Na ovaj način AI može da ispravi grešku i isporuči bolji rezultat.

4. Usudite se da eksperimentišete

Kao što smo napisali na početku ovog odeljka, potrebno je da eksperimentišete i oprobate se u tome kako biste naučili kako da pišete efektne odzive. Male razlike u vašem odzivu mogu potpuno da promene rezultat, pa se usudite da preformulišete i restrukturišete. Tada se povećava šansa da ćete dobiti rezultat kojim ste zadovoljni.

5. Fokusirajte se na jedan cilj

Da bi AI dao dobre rezultate, dobro je ako se vaš odziv fokusira na jedan cilj. Šta želite da izvučete iz ovog rezultata? Čak i ako imate nekoliko pitanja ili nedoumica, dobro je ako se fokusirate na jedno po jedno pitanje. Zapamtite – samo zato što ste poslali upit i dobili rezultat ne znači da ne možete da pošaljete više upita.

6. Ocenite i prepišite

Da biste napisali dobre AI upite, važno je razumeti šta funkcioniše, a šta ne. Jedan od načina da to uradite je, naravno, da procenite rezultate koje dobijate. Šta je dobro funkcionisalo, a šta nije? Šta možete da poboljšate u svojim upitima? Na ovaj način ćete naučiti da pišete bolje i efikasnije upite tokom vremena.

7. Neki brzi saveti

Postoji mnoštvo saveta kako da napišete bolje upite. Do sada smo dali 6 dobrih saveta – a ovde dobijate još 5 brzih saveta!

  • Navedite koliko duge rezultate želite. Mnogi veruju da je AI najefikasniji sa rezultatima ispod 500 reči.
  • Koristite iste upite u drugim AI alatkama. Pošto sve alatke tumače vaše upite na različite načine, povećavate šanse da dobijete rezultat sa kojima ste zadovoljni.
  • Zatražite od alatke AI da ponudi primere ili ponovi delove upita da biste videli da li razume šta zapravo tražite.
  • Pitajte alatku AI šta treba da uključite u upit da bi mogla da napravi bolji rezultat.
  • Saznajte više o AI alatki koju koristite da biste razumeli njene mogućnosti i ograničenja – tada ćete imati realnija očekivanja rezultata.

Probajte AI u Loopia Sitebuilderu!

Uz pomoć našeg AI u Loopia Sitebuilder-u, brzo ćete krenuti sa vašim web sajtom. Vi samo opisujete svoj biznis – a nekoliko minuta kasnije imate lep sajt sa tekstom i slikama. Više o AI u Loopia Sitebuilderu pročitajte ovde

Podelite ovu objavu:

Loopia podrška je tu da Vam pomogne

Ukoliko Vam je potrebna pomoć, naša podrška je spremna da odgovori na sva pitanja putem telefona, emaila i društvenih mreža.

Kontaktirajte nas