Manje-više je nemoguće govoriti o dobroj optimizaciji za pretraživače – SEO – bez govora o ključnim rečima. Ključne reči pomažu pretraživačima da razumeju sadržaj vašeg veb sajta i ključni su za usklađivanje korisničkih termina za pretragu sa najboljim mogućim rezultatima. Veliki deo vašeg SEO rada sastoji se od analize ključnih reči i optimizacije vaše veb stranice sa njima. U ovom postu ćemo vam pomoći u ovom drugom, tako što ćemo proći kroz 5 mesta na koja možete staviti ključne reči na veb stranici!
1. U naslovu stranice
Naslov stranice se prikazuje u prozoru ili kartici vašeg pretraživača kada ste na veb lokaciji, ali se takođe koristi u velikoj većini slučajeva kao naslov u rezultatima pretrage. I pretraživači i posetioci koriste naslov stranice kako bi procenili koliko je vaša veb stranica relevantna za određenu pretragu. Ako se smatra relevantnim, pojaviće se u rezultatima pretrage i korisnici će kliknuti na vašu veb stranicu. Naslov stranice je važan za dva glavna faktora rangiranja – relevantnost i stopu klikova (CTR). Korišćenjem ključne reči u naslovu stranice, korisnici shvataju da je vaš sajt relevantan i izabraće vas u rezultatima pretrage.
Da biste postigli najbolje rezultate, trebalo bi da koristite ključnu reč na početku naslova stranice, ali ako je vaša ključna reč duža fraza, to može zvučati neprirodno. Tada možete umesto toga pokušati da uključite što je moguće veći deo fraze i to što je ranije moguće u naslovu stranice. Najbolja stvar je da se fokusirate na prirodan tok i čitljivost naslova – to će vam pomoći I kod stope klikova.
2. U meta opisu
Kratak opis sadržaja vašeg veb sajta koji korisnici vide u rezultatima pretrage zapravo se ne koristi za rangiranje vaše veb stranice. Pa zašto biste ga optimizovali sa ključnom rečju? Iz istih razloga trebalo bi da uključite ključnu reč u naslov stranice! Meta opis pomaže korisnicima da procene da li je vaša veb stranica relevantna za njihovu pretragu i na taj način može privući posetioce. A stopa klikova je važan faktor rangiranja – tako da optimizacija meta opisa sa vašom ključnom rečju ima smisla.
Ne postoji garancija da će pretraživači koristiti meta opis koji ste sami kreirali. Međutim, korišćenjem ključne reči povećavate šanse da se koristi vaš opis umesto onog koji je izabrao pretraživač. Uključite ključnu reč što je ranije moguće u opisu, ali se više fokusirajte na čitljivost teksta nego na postavljanje ključne reči.
3. U naslovima
Sami naslovi nemaju direktan uticaj na optimizaciju vašeg pretraživača, ali postoje indirektne SEO prednosti za dobro strukturiranu veb stranicu. Pretraživači koriste vašu stopu napuštanja početne stranice kako bi utvrdili da li je vaša veb stranica relevantna za ključnu reč. Što duže uspevate da zadržite posetioce na vašoj veb lokaciji, to je niža stopa napuštanja početne stranice – i pretraživači smatraju relevantnijom vašu veb stranicu. U proseku, imate 10 do 20 sekundi da ubedite posetioca da ostane na vašoj veb stranici. Strukturiranjem vašeg sadržaja jasnim naslovima koji vode vaše posetioce kroz vaš sadržaj, olakšavate im da pronađu ono što traže – i da ostanu duže.
Naslovi vam daju priliku da koristite ključnu reč i uputite posetioca da u vašem sadržaju pronađu ono što traže. Uvek koristite ključnu reč u glavnom naslovu (tj. H1 oznaku stranice) i nastojte da je koristite u oko 30-75% podnaslova stranice (H2 oznake stranice). Međutim, najvažnije je da to izgleda prirodno i da ne stavljate ključnu reč samo zato što bi trebalo.
4. U telu
Upotreba ključne reči u tekućem tekstu je očigledna – na kraju krajeva, to je jedan od kamena temeljaca optimizacije za pretraživače. Da li ste znali da je prevelika ili premala upotreba ključne reči nedostatak? Ako uključite ključnu reč previše puta, tekst postaje ponavljajući i težak za čitanje. Ako koristite ključnu reč premalo puta, sajt će se smatrati irelevantnim. Oba mogu dovesti do toga da se vaša veb stranica rangira niže u rezultatima pretrage. Dakle, koliko puta je dovoljno?
Opšta smernica za optimalnu gustina ključnih reči – to jest, koliko često se ključna reč javlja – je od 3-5%. To znači da se vaša ključna reč pojavljuje 3 do 5 puta u tekstu koji je dugačak 100 reči. Ako je vaša ključna reč duža fraza, možete je koristiti ređe, jer je dužu frazu teže uključiti nekoliko puta na prirodan način. Savet je da koristite ključnu reč i u prvom i u poslednjem paragrafu, jer je to prirodan način da povežete svoj tekst i uključite ključnu reč.
5. U tekstu linka
Klikabilni tekst koji posetioci vide, uvezuje linkove u vaš sadržaj. Dobar tekst linka sadrži ključnu reč povezane stranice i govori vašim posetiocima šta da očekuju ako kliknu na link. Pored toga, pomaže pretraživačima da dešifruju sadržaj povezane stranice i grade relevantnost stranice za ključnu reč u rezultatima pretrage.
Vaš tekst linka mora da sadrži ključnu reč za stranicu na koju se povezujete, ali najvažnije je da tekst linka ne ometa čitljivost drugog sadržaja. Napišite sadržaj, uključujući i tekstove linkova, za posetioca, a ne za pretraživače. Neka tekst linka bude kratak – po mogućnosti oko 5 reči – i izbegavajte tekst linka koji ne govori ništa o sadržaju, kao što je „Pročitajte više“ ili „Kliknite ovde“.