Marketing putem e-pošte je moćan alat za angažovanje vaših trenutnih i potencijalnih kupaca. Pored toga, povećavate šanse da postanete njihov prvi izbor za buduće kupovine. Ali šta je važno uzeti u obzir da biste uspeli? Evo 7 saveta koji vam mogu pomoći da kreirate bolji marketing putem e-pošte!
1. Postavite cilj za svaki bilten
Ako ne znate zašto šaljete bilten, ni vaši primaoci neće razumeti. Zbog toga morate definisati cilj biltena pre nego što ga dizajnirate i pošaljete. Na primer, može se raditi o tome da primalac pročita više o vašim proizvodima, kupi proizvod po promotivnoj ceni, popuni obrazac za anketu ili preuzme e-knjigu.
2. Napišite personalizovane biltene
Personalizovani bilten često rezultira većom stopom otvaranja od opštih varijanti. Trik da bilten učinite ličnijim jeste da na početku dodate ime primaoca, na primer „Zdravo Ana!“. Međutim, budite sigurni da testirate, pošaljite bilten sebi pre nego što ga pošaljete svojim primaocima. Tada možete dvaput proveriti da li sve funkcioniše kako treba i da li je ime tačno. Želite da izbegnete pogrešno ime ili „Zdravo ime!“.
3. Posvetite se temi biltena
Linija teme mora opisati sadržaj i privući primaoca da otvori i pročita bilten. Zbog toga bi trebalo da izbegavate previše opšte teme koje ne govore ništa o sadržaju, kao što je „Bilten meseca“. Takođe preskočite naslove sa takozvanim „clickbaitom“, kao što je „Ana je oduvek želela štene – nemate pojma šta je dobila umesto toga“. Primalac može biti razočaran ako sadržaj biltena ne ispunjava njihova očekivanja. Savet je da pročitate naslov naglas pre slanja – da li želite da sami otvorite i pročitate bilten?
4. Pokušajte da šaljete različitim danima
Najpopularniji dani za slanje e-pošte su utorak, sreda i četvrtak, prema CoSchedule-u. Tokom ovih dana, prijemni sandučići primalaca su ispunjeni do vrha različitim porukama koje se međusobno takmiče – što može učiniti da vaš bilten nestane u gomili. Ako ustanovite da vam stopa otvaranja opada, pokušajte da pošaljete ponedeljkom ili petkom – ili zašto ne subotom ili nedeljom – da vidite da li to funkcioniše bolje.
5. Šaljite biltene samo onima koji to žele
U skladu sa zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, kao i GDPR direktivom EU, potrebno je da dobijete saglasnost svojih novih kupaca da biste mogli da im šaljete biltene putem e-pošte (osim ako nemate pravni osnov za slanje).
6. Da li stopa otvaranja opada? Saznajte zašto
Da li ste primetili da se sve više i više ljudi odjavljuje sa vaših biltena ili da se broj otvorenih e-poruka smanjuje? To može biti znak da vaši bilteni ne ispunjavaju očekivanja vaših primalaca. Na primer, pokušajte da promenite svoje naslove, prepakujete svoj sadržaj i smanjite ili povećate broj biltena u različitim danima u nedelji da biste videli da li to čini pozitivnu razliku.
7. Smanjite rizik od klasifikovanja kao spam
Ako ste klasifikovani kao spam, vaše ime domena rizikuje da bude na crnoj listi od strane nekih provajdera e-pošte. Da biste smanjili rizik da budete klasifikovani kao spam, možete, na primer, razmisliti o korišćenju jasnog imena i adrese pošiljaoca. Takođe možete izbegavati korišćenje puno specijalnih znakova u naslovu ili stvoriti bolju ravnotežu između teksta, slika i linkova u sadržaju.
Zapamtite: Marketing putem e-pošte postaje sve teži, ali i dalje funkcioniše
Svake godine postaje malo teže angažovati primaoce biltena i izdvojiti se iz gomile u njihovim poštanskim sandučićima. Ali to ne znači da e-mail marketing ne donosi ništa, samo da postaje konkurentniji. Jaz raste između prodavaca e-pošte koji znaju šta rade i onih koji to ne čine. Stoga, pobrinite se da ostanete u toku i da testirate različite metode za najbolje moguće rezultate sa svojom ciljnom grupom!
Počnite sa biltenima kod Loopie!
Naš bilten servis Get a Newsletter je jednostavan i efikasan alat za biltene i kampanje putem e-pošte. Sa samo nekoliko klikova, možete promovisati svoje poslovanje i informisati svoje klijente o najnovijim vestima. Pročitajte više i započnite sa uslugom biltena Loopia – Nabavite bilten danas!