Oglašavanje i promocija na društvenim mrežama je jednostavna, laka i ne previše skupa. Oglašavanje oduzima malo vremena i novca, ali rezultati mogu biti jako, jako dobri. Zabeležite ovih par saveta pre nego što započnete promociju svog poslovanja na društvenim mrežama.
1. Osmislite strategiju prisustva na društvenim mrežama
Donesite odluku kada, gde, kako i koliko treba objavljivati sadržaje. Na većini društvenih mreža možete videti kada su Vaši pratioci ili ciljna grupa aktivni, te planirajte svoje objave u skladu sa tim.
2. Odaberite društvenu mrežu u skladu sa Vašim poslom
Proverite i informišite se na kojoj društvenoj mreži je Vaša ciljna publika najzastupljenija. Ukoliko želite da koristite više kanala komunikacije (više društvenih mreža) veoma je važno da ih sve redovno održavate. Neaktivan nalog na nekoj od mreža, puno komentara na koje nije odgovoreno ili zastarele informacije na njima mogu više naškoditi Vašem poslu i ostaviti loš utisak, nego da uopšte niste ni otvarali nalog na toj mreži.
3. Objavljujte umereno
Uobičajena greška je objavljivanje velike količine sadržaja u kratkom vremenskom periodu, a u nadi da ćete time privući više pratilaca i njihovo angažovanje na Vašem nalogu. Zapravo, potpuno je suprotno. Ukoliko ste preaktivni, Vaše objave će korisnici vrlo brzo doživeti kao spam. Objavljujte jednu, najviše dve objave dnevno na društvenim mrežama. Izuzetak je Twitter, gde možete objavljivati i češće, jer ipak je Twitter sličniji chat platformi nego ostale društvene mreže.
4. Personalizujte sadržaj za svaku mrežu pojedinačno
Svaka mreža ima svoju publiku i različit način izražavanja. Potrudite se da prilagodite svoj sadržaj svakoj od mreža. Ovakav način kreiranja sadržaja uvećava verovatnoću angažovanja među Vašim pratiocima.
5. Budite lični
Obratite se čitaocu (posetiocu) direktno i ne izbegavajte upotrebu svakodnevnog govora. Ovakav način komunikacije mnogi favorizuju u odnosu na “službeni govor” jer se, na taj način, posetioci lakše povezuju sa živim bićem koje stoji iza naloga na društvenoj mreži.
6. Podelite, ne prodajte
Pokušajte da izbegnete isključivo oglasne poruke. Umesto toga, podelite svoje znanje, iskustvo, inspiraciju, savet i sl. Svakako će Vam ovo mnogo više doprineti nego “Dođi i kupi!” objava.
7. Privucite pažnju slikama
Svakako objavljujte poruke uz bilo koji oblik medijskog sadržaja. Danas su sve društvene mreže pretrpane aktivnostima i toliko su dinamične, da je jako teško izdvojiti jednu objavu iz mase drugih. Slika ili video uvećaće vidljivost Vaše objave i pružiti veću mogućnost angažovanja publike nego obična objava koja sadrži samo tekst.
8. Ohrabrujte dijalog
Ohrabrujte svoje pratioce da postavljaju i odgovaraju na pitanja ili se angažuju na druge načine kako bi osetili kao aktivan deo Vaše strane.
9. Propratite svoje objave
Da biste videli koji sadržaj bolje, a koji lošije prolazi kod korisnika, svakako propratite svoje objave. Neke društvene mreže obezbeđuju spostvene alate za praćenje statistike, broja posetilaca, klikova, aktivnosti i drugog za svaku objavu. Vrstu i formu sadržaja koja najbolje prolazi kod publike koristite češće i trudite se da je stalno unapređujete i osvežavate.
10. Eksperimentišite i usudite se da odskočite od drugih
Pokušajte da eksperimentišete kakav sadržaj i na kojim mrežama najbolje pronalazi svoj put do publike. Ne plašite se da isprobate nove metode koje se razlikuju od uobičajenih. Često su baš noviteti ti koji Vam mogu dati prednost u odnosu na druge.
Puno sreće!
Pratite Loopiu na Facebook-u, Instagramu i na našem blogu za još saveta, trikova i … par štreberskih viceva 😉