Arhive oznaka: social media

Facebook ili web sajt

Facebook ili web sajt – zašto su Vam potrebna oba za posao

Većina Vaših pratilaca na Facebook-u ne vidi Vaše objave. Ovo je samo jedan od 5 razloga zbog čega Vam je takođe potreban i sajt za Vaš posao – a ne samo Facebook strana.

Danas se podrazumeva da većina firmi i poslova ima i web sajt i Facebook stranu. Uprkos tome, više od polovine preduzetnika nema web sajt. Većina njih i ne veruje da im sajt uopšte može pomoći u prodaji i nalaženju novih klijenata.

Neki čak u tome vide i prednost – potrebno je “samo napraviti jedan nalog” kako bi započeli sa online oglašavanjem. Svakako, Facebook je postao važan kanal za marketing, ali i dalje ipak najbolje funkcioniše kao dodatak Vašem sajtu. Evo i zbog čega. Nastavite sa čitanjem

Podeli: Facebooktwittermail

Kako da oglasite svoj lokalni posao na internetu

Veliki broj današnjih potrošača lokalne proizvode i prodavnice pronalazi na internetu. Ukoliko ste vlasnik lokalne firme, nemojte se služiti samo tradicionalnim metodama oglašavanja, kao što su flajeri, novine ili oglasi. Vrlo je jednostavno započeti online oglašavanje, te tako privući dodatne posetioce.

Predstavićemo Vam pet načina kako oglasiti svoj lokalni posao online. Srećno!

1. Neka Vaš posao bude dostupan online

Google My Business na Google pretragama i Google mapama
Registrujte svoju firmu na Google My Business. Na taj način će vas klijenti lakše naći, kako na internetu tako i na vašoj lokaciji, jer ćete time postići bolju vidljivost na Google pretragama i takođe dobiti oznaku na Google Maps mapama koje prikazuju područje u kome se nalazite.

Takođe, imajte u vidu da se veliki broj pretraga izvrši putem mobilnog telefona. Prilagodite Vaš sajt mobilnim uređajima i proverite da li se Vaše kontakt informacije i povezana uputstva jasno prikazuju u rezultatima pretrage.

2. Lokalno online oglašavanje

Oglašavajte se u lokalnim Google pretragama koristeći AdWords. Možete odabrati ključne reči i kategoriju korisnika kojima želite da prikažete oglas. Ovakva vrsta oglašavanja Vam pomaže da doprete do publike koja je zainteresovana za Vašu ponudu kada otvore Vaš sajt.

Imajte u vidu da sadržaj Vašeg sajta mora biti relevantan u odnosu na ključne reči koje odaberete. Kod AdWords, plaćate svaki klik na Vaš oglas. Ukoliko odaberete ključne reči koje nisu direktno povezane sa Vašim poslom, velika je verovatnoća da će klijenti kliktati na Vaš oglas, ali neće dobiti traženi sadržaj. U tom slučaju, neće Vam se isplatiti novac uložen u oglašavanje.

3. Registrujte svoj posao na stranama za ocenjivanje

Ocenjivanje prozivoda i usluga utiče na prodaju

Dobre ocene od strane klijenata su presudne za povećanje prodaje. Verovatno je i Vama poznato da firme sa boljim kredibilitetom i zadovoljnim mušterijama mnogo lakše privlače nove kupce.

Ohrabrujte Vaše klijente da ocenjuju Vaš posao online, npr. nudeći im dodatne popuste ili male nagrade nakon slanja ocene. Ocene mušterija, ipak, moraju biti prave i nenameštene, kako bi doprinele pozitivnom utisku.

4. Iskoristite prednosti društvenih mreža

Oglašavanje na društvenim mrežama
Nemojte se bojati da koristite društvene mreže za marketing. To je veoma isplativ metod kod koga takođe možete prikazivati svoje oglase klijentima na području na kome radite. Pogledajte Loopia Facebook i Instagram naloge.

Još jedna sjajna stvar na društvenim mrežama su oznake (hashtags), odnosno ključne reči sa # simbolom ispred, primarno namenjene Twitter i Instagram objavama. Oznake koje koristite na objavama, mogu doprineti boljem dometu objava na području na kome radite.

5. E-mail marketing

Koristeći newsletter servis i promotivne e-mail poruke, možete informisati svoje mušterije o najnovijoj ponudi ili novostima u poslovanju. Možete tačno odrediti ko treba da dobije koju vrstu e-mail poruke, odnosno, možete odabrati kriterijume po kojima poruke šaljete.

Da biste kreirali ovakvu bazu klijenata, potrebno je da prikupite njihove e-mail adrese koristeći, npr. formu na Vašem sajtu, putem koje se posetioci sajta mogu prijaviti za prijem ove vrste poruka.

Formu za prijavu pretplatnika možete dodati koristeći Get a Newsletter, servis koji je sadržan u svim Loopia hosting paketima. Pročitajte više o servisu Get a Newsletter »

Get a Newsletter - servis za slanje newsletter poruka pretplatnicima

Podeli: Facebooktwittermail

Kako napisati zanimljiv Facebook post za Vašu firmu

napisati-zanimljiv-facebook-postDakle, napravili ste Facebook stranu Vaše firme i sada razmatrate kako da kreirate zanimljive postove kojima bi privukli pažnju pratilaca. Spremili smo par saveta koji Vam mogu pomoći.

Koliko dugačak Facebook post treba da bude?

Da bi ste privukli što više pažnje svojim objavama, preporučujemo da one budu kratke. Istraživanja su pokazala da objave / postovi do 80 karaktera privlače najviše pažnje.

Kada treba objavljivati post?

U Facebook analitici Vaše strane možete videti kada je najviše Vaših pratilaca online i prema tome prilagoditi vreme objavljivanja. Objavljujući na ovaj način, možete očekivati veće angažovanje i bolji domet Vaših objava.

Šta post treba da sadrži?

Pošto se u objavama može naći sve, od igle do lokomotive, nije moguće paušalno odrediti kakva vrsta sadržaja će najbolje rezultate doneti Vašoj firmi. Ali Vam sigurno može pomoći par opštih saveta:

  • Sadržaj koji pruža bilo koju vrstu vrednosti čitaocu 
    Podelite savete, poslovne trikove, vesti, uputstva i drugi sadržaj koji je koristan Vašoj publici – klijentima. Ovakva vrsta sadržaja povećava poverenje pratilaca u Vašu firmu, jer ovim pokazujete da ste stručni u datoj oblasti.
  • Lični sadržaj 
    Objavljujte postove koji informišu Vaše pratioce o onome što se dešava “iza scene” u Vašoj firmi, novosti o radu, detalje o procesu rada …
  • Sadržaj koji uključije čitaoca 
    Aktivirajte svoje pratioce organizujući nadmetanja ili istraživanja. Postavite kratka, jasna pitanja na koja se lako može dati odgovor. Vodite računa o tome da postoje određena pravila kod organizovanja nadmetanja na Facebook-u.
  • Sadržaj koji se izdvaja iz mase
    Težite tome da uvek dodate neki vizuelni sadržaj uz objave. Pomoći će da se Vaša objava istakne u odnosu na ostale.
  • I na kraju, ali ne manje važno … 
    … oglašavajte se! Kao preduzetnik ste u mogućnosti da se oglašavate i promovišete svoje Facebook objave kako biste doprli do što više pratilaca. Oglašavanje će svakako pomoći da pridobijete veći broj pratilaca i doprete bolje do željene ciljne grupe.

Razmislite i o tome…

… da ne mora uvek da bude složeno. Nekada je sasvim dovoljno poželeti “Srećan praznik”, a da Vaši pratioci pozitivno reaguju na Vašu objavu.

Kad već pominjemo Facebook
Pratite Loopia stranu na Facebook-u, naše savete, promocije i popuste i možda poneki štreberski vic 😉

Podeli: Facebooktwittermail

10 saveta za promociju poslovanja na društvenim mrežama

woman-hand-smartphone-desk2

Oglašavanje i promocija na društvenim mrežama je jednostavna, laka i ne previše skupa. Oglašavanje oduzima malo vremena i novca, ali rezultati mogu biti jako, jako dobri. Zabeležite ovih par saveta pre nego što započnete promociju svog poslovanja na društvenim mrežama.

1. Osmislite strategiju prisustva na društvenim mrežama

Donesite odluku kada, gde, kako i koliko treba objavljivati sadržaje. Na većini društvenih mreža možete videti kada su Vaši pratioci ili ciljna grupa aktivni, te planirajte svoje objave u skladu sa tim.

2. Odaberite društvenu mrežu u skladu sa Vašim poslom

Proverite i informišite se na kojoj društvenoj mreži je Vaša ciljna publika najzastupljenija. Ukoliko želite da koristite više kanala komunikacije (više društvenih mreža) veoma je važno da ih sve redovno održavate. Neaktivan nalog na nekoj od mreža, puno komentara na koje nije odgovoreno ili zastarele informacije na njima mogu više naškoditi Vašem poslu i ostaviti loš utisak, nego da uopšte niste ni otvarali nalog na toj mreži.

3. Objavljujte umereno

Uobičajena greška je objavljivanje velike količine sadržaja u kratkom vremenskom periodu, a u nadi da ćete time privući više pratilaca i njihovo angažovanje na Vašem nalogu. Zapravo, potpuno je suprotno. Ukoliko ste preaktivni, Vaše objave će korisnici vrlo brzo doživeti kao spam. Objavljujte jednu, najviše dve objave dnevno na društvenim mrežama. Izuzetak je Twitter, gde možete objavljivati i češće, jer ipak je Twitter sličniji chat platformi nego ostale društvene mreže.

4. Personalizujte sadržaj za svaku mrežu pojedinačno

Svaka mreža ima svoju publiku i različit način izražavanja. Potrudite se da prilagodite svoj sadržaj svakoj od mreža. Ovakav način kreiranja sadržaja uvećava verovatnoću angažovanja među Vašim pratiocima.

5. Budite lični

drustvene_mreze_2Obratite se čitaocu (posetiocu) direktno i ne izbegavajte upotrebu svakodnevnog govora. Ovakav način komunikacije mnogi favorizuju u odnosu na “službeni govor” jer se, na taj način, posetioci lakše povezuju sa živim bićem koje stoji iza naloga na društvenoj mreži.

6. Podelite, ne prodajte

Pokušajte da izbegnete isključivo oglasne poruke. Umesto toga, podelite svoje znanje, iskustvo, inspiraciju, savet i sl. Svakako će Vam ovo mnogo više doprineti nego “Dođi i kupi!” objava.

7. Privucite pažnju slikama

Svakako objavljujte poruke uz bilo koji oblik medijskog sadržaja. Danas su sve društvene mreže pretrpane aktivnostima i toliko su dinamične, da je jako teško izdvojiti jednu objavu iz mase drugih. Slika ili video uvećaće vidljivost Vaše objave i pružiti veću mogućnost angažovanja publike nego obična objava koja sadrži samo tekst.

8. Ohrabrujte dijalog

Ohrabrujte svoje pratioce da postavljaju i odgovaraju na pitanja ili se angažuju na druge načine kako bi osetili kao aktivan deo Vaše strane.

9. Propratite svoje objave

Da biste videli koji sadržaj bolje, a koji lošije prolazi kod korisnika, svakako propratite svoje objave. Neke društvene mreže obezbeđuju spostvene alate za praćenje statistike, broja posetilaca, klikova, aktivnosti i drugog za svaku objavu. Vrstu i formu sadržaja koja najbolje prolazi kod publike koristite češće i trudite se da je stalno unapređujete i osvežavate.

10. Eksperimentišite i usudite se da odskočite od drugih

Pokušajte da eksperimentišete kakav sadržaj i na kojim mrežama najbolje pronalazi svoj put do publike. Ne plašite se da isprobate nove metode koje se razlikuju od uobičajenih. Često su baš noviteti ti koji Vam mogu dati prednost u odnosu na druge.

Puno sreće!

Pratite Loopiu na Facebook-u, Instagramu i na našem blogu za još saveta, trikova i … par štreberskih viceva 😉

Podeli: Facebooktwittermail