Većina Vaših pratilaca na Facebook-u ne vidi Vaše objave. Ovo je samo jedan od 5 razloga zbog čega Vam je takođe potreban i sajt za Vaš posao – a ne samo Facebook strana.
Danas se podrazumeva da većina firmi i poslova ima i web sajt i Facebook stranu. Uprkos tome, više od polovine preduzetnika nema web sajt. Većina njih i ne veruje da im sajt uopšte može pomoći u prodaji i nalaženju novih klijenata.
Neki čak u tome vide i prednost – potrebno je “samo napraviti jedan nalog” kako bi započeli sa online oglašavanjem. Svakako, Facebook je postao važan kanal za marketing, ali i dalje ipak najbolje funkcioniše kao dodatak Vašem sajtu. Evo i zbog čega.
1. Većina Vaših Facebook pratilaca ne vidi Vaše objave
Kada je Facebook pokrenuo strane, 2007. godine, mogli ste da objavite neograničen broj poruka svojim pratiocima i da pretpostavite da će svi oni videti objave. Danas to više nije slučaj. Tako je, na primer, prema istraživanju sprovedenom 2016. godine, tek 16% pratilaca određene strane moglo da vidi pojedinačne objave. Ovaj procenat je nastavio da pada, tako da se danas domet objava strana kreće u rasponu 2-6% od ukupnog broja pratilaca. To znači da sve manje i manje pratilaca vidi Vaše objave u takozvanom orgranskom dosegu, rezultirajući sve manjim brojem interakcija, konverzija i novih klijenata.
2. Vaše novosti ostaju duže “sveže” na Vašem web sajtu
Onog trenutka kada objavite nešto na Facebook-u, npr. novi proizvod ili uslugu, ta objava je aktuelna jako kratko. U gomili drugih objava, novosti, dešavanja, ta Vaša objava brzo postane stara vest. Vašim pratiocima, kojima se taj proizvod i svideo, već posle par meseci je teško pronaći je na vremenskoj liniji Vaše Facebook strane. Sa druge strane, na Vašem web sajtu, informacija je trajnija, jer ju je moguće naći i koristiti iznova i iznova, sve dok je aktuelna ili dok je ne izbrišete sa sajta.
3. Vaša Facebook strana se loše vidi na Guglu
Facebook strane se ne vide tako dobro prilikom pretraživanja, kao što je slučaj sa web sajtovima, na primer. Pokušajte i sami da u pretrazi pronađete nešto po svom izboru (a da nije ime kompanije ili proizvoda) – koliko ste Facebook strana videli na prvoj strani rezultata pretraživanja? Zapravo, koliko je bilo rezultata sa bilo koje društvene mreže na prvoj strani?
Web sajt ispunjen dobro organizovanim, vrednim sadržajem omogućava da dugoročno pokrijete brojne relevantne ključne reči i fraze, a to uvećava šanse da se kotirate visoko u pretrazi.
4. Web sajt vam daje potpunu kontrolu nad svojim brendom na internetu
Sa web sajtom, vi kontrolišete ne samo to koliko će dugo sadržaj biti dostupan, već i to kako je prikazan. Još jedna prednost sajta je i to što u potpunosti možete iskoristiti svoj grafički identitet i učiniti da izgleda baš onako kako želite. Na Facebook-u imate mogućnost da postavite svoj logotip kao sliku profila, menjate sliku na timeline-u, itd. Kako bilo, to nije ni blizu brendiranja.
5. Šta ako Facebook promeni pravila ili vam obriše stranu?
Oslanjanje isključivo na Facebook stranu je rizično, pošto Facebook ima potpunu kontrolu nad svim materijalom koji objavljujete i može bilo kada odabrati da ga obriše. To, uz izmene pravila vezanih za marketing, može ostaviti katastrofalne posledice na marketing i prodaju kompanije.
Na kraju krajeva, ipak vam je neophodna Facebook strana
Facebook ima ogroman broj korisnika koji ga svakodnevno posećuju, a to je ipak nešto na šta na svom sajtu ne možete da računate. Uvrstite Facebook kao pomoć u marketingu tako što ćete njime zainteresovati ciljnu grupu, a zatim ih odvesti na svoj sajt. Saznajte više o tome kako da u poslovne svrhe pišete Facebook objave koje će zaokupiti pažnju »
Napravite home page firme
Loopia vam pruža širok raspon alata za web site koji su prilagođeni različitim ciljevima i veštinama. Odaberite neki od poznatih alata kao što su WordPress, Joomla! ili naš super jednostavni alat Loopia Site Bilder. Pogledajte naše alate za izradu web strane »