Prošle godine, Google je predstavio novinu u rangiranju sajtova koji su prilagođeni za prikaz na mobilnim uređajima, rangirajući ih bolje u odnosu na sajtove koji pozivaju posetioce da preuzmu aplikacije putem pop-up oglasa. Sve ovo ima za cilj da obezbedi korisnicima mobilnih uređaja pozitivno iskustvo prilikom pretrage i prikaz relevantnih rezultata.
Google sada još više pooštrava kriterijume za sajtove koji koriste pop-up oglase.
Od 10. januara 2017. svi sajtovi koji koriste bilo kakvu varijantu blokirajućih pop-up oglasa, rangiraće se niže na Google pretragama. Izuzetak su pop-up elementi koji služe za saglasnost sa cookie politikom, proverom uzrasta posetilaca, itd. kao i baneri koji ne ometaju prikaz sadržaja sajta. Razlog za pooštravanje kriterijuma je želja da se izbegne lošije korisničko iskustvo u rezultatima pretrage, te se ovakvim sajtovima umanjuje značaj i rangiranje.
Još jedna promena na Google pretragama je i uklanjanje oznaka koje su označavale da je sajt prilagođen mobilnim uređajima. Google želi da zadrži prikaz rezultata pretrage stilski ujednačenim, a i naglašeno je da je takva oznaka već nepotrebna jer preko 85% sajtova prikazanih u rezultatima pretrage ispunjava tražene uslove, te nema potrebe posebno to naglašavati. Sajt prilagođen mobilnim uređajima ostaje kriterijum za bolje pozicioniranje u Google pretragama.