Dobro dizajniran i jednostavan veb sajt je važan komunikacijski alat za kompanije koje žele da uspostave svoje prisustvo na vebu i dopru do starih i novih kupaca. Ali šta je vašoj veb lokaciji potrebno da pruži najbolje moguće iskustvo za posetioca? Ovde vam dajemo 10 saveta o stvarima koje su potrebne svim veb stranicama!
1. Jednostavno ime domena
Ime vašeg internet domena je jedna od najvažnijih odluka koju donosite kao potencijalni vlasnik veb stranice. Međutim, pronalaženje savršenog imena domena može biti teško, on bi trebalo da dobro predstavlja vaš brend i olakša trenutnim i potencijalnim kupcima da vas pronađu. Ako već vodite posao, najjednostavnije je da koristite svoje poslovno ime kao ime domena.
2. Jednostavna navigacija
Većina posetilaca verovatno traži nešto određeno kada posete vašu veb stranicu i žele da brzo i lako pronađu ono što traže. Zbog toga vam je potreban jasan i jednostavan navigacioni meni koji je logično organizovan sa jasnim oznakama. Meni funkcioniše kao mapa vašeg veb sajta i pomaže vašim posetiocima da pronađu pravo mesto. Takođe ćete povećati stopu konverzije i poboljšati optimizaciju za pretraživače, jer smanjujete rizik od frustriranih posetilaca koji brzo napuštaju stranicu.
3. Osmišljen grafički profil
Sve što koristite za predstavljanje svog poslovanja – od imena domena do fontova – mora se povezati kako bi ojačalo identitet vašeg brenda. To znači da takođe treba da osmislite grafički profil na vašoj veb stranici, tako da odražava vaš brend i efikasno prenosi vašu poruku. Izaberite privlačne boje koje odgovaraju vašem brendu, koristite visokokvalitetne slike u optimalnoj veličini i razmislite o tome koje fontove ćete koristiti u naslovima i tekstu.
4. Odgovarajući dizajn
Više od polovine svih korisnika interneta koristi svoje mobilne telefone za surfovanje internetom. Zbog toga vam je potreban sajt koji izgleda dobro i radi optimalno, bez obzira na to da li posetilac koristi računar, tablet ili mobilni telefon. Vašoj veb lokaciji je potreban odgovarajući dizajn, tj. dizajn koji se automatski prilagođava različitim veličinama ekrana. Veb lokacija prilagođena mobilnim uređajima takođe povećava vaše šanse za visoko rangiranje u pretraživačima kao što je Google, tako da ne propustite vredan saobraćaj ili posetioce koji se vraćaju.
5. Dobro napisan sadržaj
Tekstualni materijal koji proizvedete verovatno čini većinu sadržaja na vašoj veb lokaciji i zato je najbolji način da pokrenete saobraćaj, kako putem pretraživača, tako i društvenih medija. Zbog toga se morate fokusirati na proizvodnju dobro napisanog i jedinstvenog sadržaja koji angažuje ili informiše, a koji vaši posetioci žele da vide i pročitaju. Tada ćete istaći svoju stručnost u vašoj industriji i izgraditi svoj kredibilitet i pouzdanost potencijalnim posetiocima. Pored toga, poboljšavate optimizaciju za pretraživače i povećavate verovatnoću da će vaša veb stranica završiti visoko u rezultatima pretrage.
6. Vidljiv poziv na akciju (CTA)
Ako imate veb stranicu, verovatno želite da vaši posetioci deluju na neki način, bilo da kupuju, pretplate se ili angažuju na neki drugi način. Zbog toga su vam potrebni takozvani pozivi na akcije ili CTA (Click to action), koji vode vaše posetioce do željene akcije. Dobro CTA dugme poziva na akciju, kao na primer „Kupi sada!“ – i strateški je postavljeno u ostatak sadržaja, tako da je jasno vidljivo, a da nije prenaglašeno.
7. Informacije o vašoj kompaniji
Deljenje informacija o vašem poslovanju je odličan način da izgradite poverenje i kredibilitet za vaš brend na prirodan način. Dobijate priliku da pokažete vrednosti i ličnost vaše kompanije i na taj način možete da se razlikujete od svojih konkurenata. Bez obzira da li odlučite da podelite informacije na stranici „O nama“ ili da ih proširite na nekoliko stranica, sledeća pitanja su dobra polazna tačka:
- Ko ste vi? Podelite istoriju svoje kompanije, osnovne vrednosti i viziju i predstavite svoj tim.
- Šta imate da ponudite? Jasno komunicirajte svoje proizvode ili usluge.
- Gde kupci mogu da vas pronađu? Ako imate fizičko mesto koje mogu da posete, morate ih obavestiti o svojoj adresi. Ako ste samo na mreži, dobro je biti jasan o tome.
- Zašto bi kupac kupovao od vas? Istaknite šta vas čini boljim od vaših konkurenata.
- Kada i kako kupac može doći do vas? Navedite svoje kontakt podatke i radno vreme za vašu fizičku lokaciju i / ili vašu korisničku podršku.
8. Jasne kontakt informacije
Mora biti jednostavno za vaše klijente da vas kontaktiraju sa svojim pitanjima i nedoumicama, jer u suprotnom rizikujete da ih izgubite. Uverite se da su vaši kontakt podaci jasni i da ih je lako pronaći na vašoj veb stranici. Pored toga, dobro je ako posetioci mogu da vas kontaktiraju na nekoliko različitih načina – kao što su telefon, e-mail, ćaskanje ili kontakt forma – i da znaju kada mogu da očekuju odgovor od vas.
Takođe kreirajte stranicu sa nekim od najčešćih pitanja vaših kupaca da mogu lako sami da pronađu odgovore.
9. Preporuke i reference
Mnogi potencijalni kupci koriste ocene i kritike drugih kupaca kako bi utvrdili da li mogu da veruju vama i vašem poslovanju. Zbog toga može biti dobro prikazati reference kupaca i komentare zadovoljnih kupaca na vašoj veb stranici – po mogućnosti direktno na početnoj stranici. Tada gradite i poverenje i kredibilitet za svoj brend. Koristite prava imena i eventualno fotografije kako bi preporuka bila autentična!
10. Google analitika
Google analitika nije zaista neophodna za poboljšanje performansi vašeg veb sajta. Ali ako želite da imate potpunu kontrolu nad vašom veb stranicom i posetiocima, postoji nekoliko alata koji rade bolje od Google analitike – i koji su takođe potpuno besplatni. Dobijate neverovatnu količinu podataka i statistika o vašoj veb stranici, koje možete koristiti za poboljšanje načina na koji komunicirate sa trenutnim i potencijalnim kupcima. Google analitika nema uticaja na tehničke performanse vašeg veb sajta, ali vam može pomoći da razumete svoju veb lokaciju i učinite je boljom.