16 pitanja koja treba da postavite sebi pre nego što pokrenete svoj web sajt

Provera pre pokretanja sajta

Čak i ako angažujete najbolje svetske web dizajnere da kreiraju web sajt vaše kompanije, i dalje postoji rizik da će važni detalji izostati. Da bismo to izbegli, sastavili smo 16 pitanja koja je dobro postaviti sebi pre nego što kliknete na dugme „Objavi“ i pokrenete sajt kompanije na internetu.

1. Da li je sajt prilagođen za prikaz na mobilnom telefonu?

Velika većina koristi mobilni telefon kada gugla za informacije. Zbog toga vaš web sajt mora biti prilagođen za mobilne uređaje tako da izgleda dobro bez obzira na to koji uređaj posetilac koristi. Sajt prilagođen za mobilne uređaje takođe povećava šansu da će se pojaviti visoko u rezultatima pretrage na Google-u – to zauzvrat olakšava vašim posetiocima da vas pronađu na intenetu.

2. Kakva osećanja bude boje na sajtu?

Boje imaju sposobnost da evociraju različite tipove emocija. Zato je važno da pažljivo razmislite koje različite kombinacije boja treba da koristite na svom sajtu kako biste napravili pravi izbor od samog početka.

Jedan od saveta je da se držite istih boja kao i u grafičkom profilu kompanije. To je sigurna opcija pošto ste verovatno već testirali kombinacije ranije.

3. Da li je font lak za čitanje?

Izbor fonta može da utiče na korisničko iskustvo posetioca više nego što se može pomisliti. Najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir kada je slovni oblik u pitanju jeste da se lako čita i da odgovara stilu i tonu vašeg brenda.

4. Da li je sadržaj u zaglavlju i ažuran?

Lako možete da propustite zaglavlja sajta, koji se obično ne ažuriraju tako često kao ostatak sadržaja stranice. Uverite se da su sve informacije (posebno kontakt detalji) aktuelne i tačne i da sve veze ka npr. društvenim mrežama vode tamo gde treba.

5. Da li web sajt sadrži „prave“ ključne reči?

Saznajte koje ključne reči i fraze vaša ciljna publika koristi za traženje proizvoda i usluga koje vaša kompanija nudi. Zatim pokušajte da ove reči i fraze uključite u tekst na sajtu, po mogućstvu u naslovima. Međutim, obavezno ih uključite na smisleni način a ne samo da ih umetnete bilo gde – to Google neće ceniti.

6. Da li je tekst ispravno napisan?

Dobro napisan i pravilno napisan tekst povećava šansu da će kompanija biti shvaćena kao ozbiljna i profesionalna od strane posetilaca sajta. Obavezno uvek proverite tekst pre pokretanja sajta kompanije.

Ne zaboravite da takođe proverite tekstove na svim različitim jezicima ako je vaš sajt višejezičan. Posetilac koji govori engleski može steći loš utisak o vašoj kompaniji ako je tekst na sajtu napisan na švedskom jeziku.

7. Da li web sajt sadrži adekvatan broj poziva na akcije?

Poziv na akciju (CTA) su kratke reči/rečenice koje govore vašim posetiocima šta da rade i pozivaju ih da reaguju. To može biti, na primer, veliko dugme „KLIKNI OVDE“ ili suptilnija opcija koja vodi do obrasca za kontakt ili slično. Bez obzira na sve, važno je da postavite svoje CTA-ove na pravi način i u pravom broju da se vaši posetioci ponašaju onako kako vi želite.

8. Da li su slike prave veličine?

Nemojte da slike budu veće od neophodnih i odaberite odgovarajući tip datoteke da biste smanjili veličinu što je više moguće. To može značajno da ubrza vreme učitavanja vašeg sajta, što cene mnogi posetioci.

9. Da li su sve slike sadrže opisni tekst?

Mnogi ljudi koriste pretragu slika kada traže informacije o kompanijama i njihovim proizvodima i uslugama na internetu. Važno da pretraživač optimizuje vaše slike uključivanjem ključnih reči u alt tekstove slika, imena datoteka i naslove. Takođe pomaže posetiocima sa oštećenim vidom da dobiju opis onoga što slika prikazuje.

10. Da li vaš web sajt ima svoj favicon?

Posavite sopstveni favicon (mala ikona koja se pojavljuje na kartici vašeg sajta u pregledaču) tako da vaši posetioci mogu lako da pronađu put nazad na vaš web sajt ako imaju mnogo kartica otvorenih u isto vreme. Iako je favicon toliko mali da je jedva vidljiv, on zapravo može da pomogne u jačanju i poboljšanju identiteta vašeg brenda.

11. Da li su autorska prava (copyright) ažurna?

Istekli datum autorskog prava na dnu sajta može se protumačiti da preduzeće više nije aktivno. Zbog toga se uverite da ste ih ažurirali, uz pomoć podsetnika u kalendaru ili uz pomoć skripte ili dodatne komponente.

12. Da li sve forme funkcionišu?

Testirajte svaku formu na sajtu kako biste znali da radi kako je predviđeno. Razmislite kakva bi šteta bila kada ne biste mogli da odgovorite posetiocu koji pravi kontakt samo zato što ste, na primer, zaboravili da dodate polje za e-adresu kupca u kontakt formi.

13. Da li je neko testirao navigaciju sajta?

Kada provedete puno vremena testirajući svoj novi web sajt može lako da previdite greške na njemu. Zato bi bilo dobro da zamolite prijatelja da testira navigaciju na stranici i pruži povratne informacije. Zabeležite sve što je rečeno i prilagodite se u skladu sa tim kako bi korisničko iskustvo na vašem web sajtu bilo što bolje.

14. Da li je vaš logo povezan sa vašom početnom stranicom?

Ako ste logotip postaviti na sajt, trebalo bi da se uverite da je povezan sa početnom stranicom. To mnogi očekuju od logotipa, I time smanjujete rizik da zbunite posetioce.

15. Da li svi linkovi idu tamo gde treba?

Kada posetioci kliknu na link na vašem sajtu i završe negde gde ne očekuju da će završiti prilično je sigurno da će ubrzo napustiti vaš web sajt. Zato obavezno dvaput proverite sve linkove da biste se uverili da idu tamo gde treba.

16. Da li web sajt zamenjuje prethodni sajt?

U tom slučaju, izuzetno je važno da veze ka podstranicama budu iste ili da napravite takozvano 301 preusmerava sa prethodne adrese na novu. Ako je vaša stara adresa za „O kompaniji“ bila „mydomain.com/about“ i sada je „mydomain.com/about-us“ morate da uradite preusmeravanje 301 da ne biste izgubili rejting kod pretraživača koje ste izgradili sa prethodnom stranicom.

Još uvek nemte sajt za kompaniju? Počnite samo jednim klikom!

Mi u Loopia nudimo niz različitih alata za sajtove za vas koji želite da kreirate sopstveni web sajt za vašu kompaniju. Šta mislite za najčešće korišćeni alat na svetu WordPress ili Joomla za malo naprednije rešenje, ili pak naš Loopia Sitebuilder gde kreirate sopstveni sajt u tri jednostavna koraka bez ikakvog prethodnog znanja? Sva tri alata su od samog početka uključena u naše web hosting pakete.

Pročitajte više o našim raznim alatima za sajt!

Podelite ovu objavu:

Loopia podrška je tu da Vam pomogne

Ukoliko Vam je potrebna pomoć, naša podrška je spremna da odgovori na sva pitanja putem telefona, emaila i društvenih mreža.

Kontaktirajte nas