Ne dobijate drugu šansu da ostavite dobar prvi utisak. Možda zvuči grubo, ali privlačenje pažnje vaše ciljne publike za nekoliko sekundi nikada nije bilo važnije nego sada. Srećom, postoji prilično lak način da se to uradi – vizuelni sadržaj. U nastavku ćemo objasniti zašto su vizuelni prikazi toliko važni i kako birati vizuelni sadržaj za sopstveni web sajt.
Šta je vizuelni sadržaj?
Kada čujete reči „vizuelni sadržaj“, na šta mislite? Verovatno razmišljate o različitim vrstama slika. Iako vizuelni sadržaj uključuje slike, to je mnogo više od toga. Postoji mnoštvo različitih tipova vizuelnog sadržaja koje možete koristiti na vašem web sajtu, a sve to pomaže da angažujete svoje posetioce i poboljšate njihovo iskustvo. Na primer:
- Fotografije na primer, vaših zaposlenih, vaših prostorija ili kupaca, ali i slika modela brenda, efikasno razbijaju tekstualne blokove na vašem veb sajtu.
- Ilustracije u obliku, na primer, maskote mogu da se koriste na isti način kao i fotografije.
- Grafički elementi, kao što su kvadrati ili krugovi, mogu se koristiti za uokvirivanje drugih elemenata (i teksta i drugog vizuelnog sadržaja) i naglašavanje stvari na vašem veb sajtu.
- Video zapisi su veoma angažovan oblik vizuelnog sadržaja, koji se može koristiti za demonstraciju vaših proizvoda, na primer.
- Infografika se koristi za edukaciju, pričanje priče ili ilustraciju poente i odličan su način za predstavljanje složenih informacija ili podataka.
Vašoj Web lokaciji će verovatno biti potrebno nekoliko različitih tipova vizuelnog sadržaja. Mešavina i dobar balans raznovrsnog sadržaja znači da dobijate vizuelno privlačniji i zanimljiviji web sajt.
Zbog ovoga je važno uzeti u obzir vizuale
Krajnji cilj većine web sajtova je da posetioci ostanu i pretvore se u kupce koji plaćaju. Ovde vaš vizuelni sadržaj ima važnu ulogu, jer ljudi obrađuju vizuelne informacije brže i efikasnije od teksta. Fotografije, grafički elementi i video zapisi kreiraju kohezivniji i vizuelno privlačniji veb sajt, zbog čega vaši posetioci zastanu. To povećava verovatnoću da će oni takođe učestvovati u vašoj poruci i konvertovati se u kupce. I da dodamo:
- Vaša Web lokacija će biti lakša za navigaciju.
- Vaš sadržaj će biti čitljiviji, a samim tim i prilagođeniji korisnicima.
- Kompleksne stvari možete objasniti na način koji je lako razumeti.
- Vaši posetioci će imati nezaboravno iskustvo i lakše će vas pamtiti.
- Optimizacija vašeg pretraživača se poboljšava, jer se iskustvo poboljšava.
Kako odabrati vizuelni sadržaj za vašu Web lokaciju?
Izbor vizuelnog sadržaja za vašu Web lokaciju nije nužno težak. Međutim, to je nešto što bi trebalo da uradite promišljeno.
1. Opišite svoju ciljnu grupu
Ko zapravo posećuje vaš web sajt? Kakva su njihova očekivanja i potrebe? Da li žele da vide nešto posebno na vašem web sajtu? Vaša publika je ta koja diktira tip i stil vašeg vizuelnog sadržaja – ne nužno vi. Na kraju svega, vaši posetioci su ti koji bi trebalo da žele da ostanu na vašem veb sajtu i da se pretvore u kupce.
2. Opišite svoj brend i ciljeve
Kako želite da vaš brend i kompanija budu percipirane? Šta vaš sadržaj treba da postigne? Šta bi vaši posetioci trebalo da urade? Dok je vaša publika prva stvar koju treba da uzmete u obzir kada je u pitanju vaš vizuelni sadržaj, ličnost vašeg brenda, ciljevi i razmena poruka dolaze na jakom drugom mestu. Nadamo se da se vaša ciljna publika i brend već poklapaju – ako se to ne uradi, trebalo bi da ponovo razmotrite svoju strategiju.
3. Odlučite se za grafički identitet
Vaš grafički identitet se sastoji od svih vizuelnih elemenata vašeg brenda – od boja i fontova do logotipa i slika. Tek sada počinjete da razmišljate o tome kako bi vaš vizuelni sadržaj zapravo trebalo da izgleda. Da li imate određenu boju koju treba da koristite u grafičkim elementima? Da li ćete koristiti fotografije, ilustracije ili oboje? Da li je potrebno da angažujete modele za fotografisanje? Imajte u vidu da vaš grafički identitet mora biti i jasan, dosledan i relevantan za vašu ciljnu grupu i vaš brend!
4. Planirajte svoj web sajt
Da biste kreirali vizuelno interesantan web sajt, potrebna vam je mešavina teksta i vizuelnog sadržaja. Imajte na umu da vizueli treba da stvore interesovanje – da ne preplavljuju ili odvraćaju pažnju posetiocu. Ne radi se samo o razlikovanju različitih tipova sadržaja, već i o razlikovanju, na primer, veličine da bi se stvorila dobra harmonija.
5. Pratite i usavršavajte
Cilj vizuelnog sadržaja je u osnovi poboljšanje doživljaja vašeg web sajta od strane vaših posetilaca. Kada je vaša Web lokacija objavljena ili ažurirana, morate da pripazite na statistiku posetilaca. Naravno, vaš vizuelni sadržaj nije uvek krivac za za visok nivo odustanaka ili nisku brzinu klika, ali može biti. Zato je dobro uraditi A/B testove kako bi se otkrilo šta funkcioniše i šta može da se unapredi. Ne plašite se da isprobate stvari!