Definisanje brenda je teško – verovatno postoji onoliko definicija o tome šta je brend koliko ima konsultanata i agencija za brend. Međutim, većina ljudi se slaže da je brend obećanje zadovoljstva i kvaliteta. To je mentalna asocijacija koja komunicira ono što kupac može očekivati. Jačanje vašeg brenda je stvaranje uslova za kupca da zapamti vas i vašu kompaniju. Pored toga, snažan brend može smanjiti osetljivost na cenu i naterati kupce da razmisle o vašim proizvodima ili uslugama kada su spremni za kupovinu. Evo 5 jednostavnih i jasnih saveta koji će vam pomoći da izgradite brend vaše kompanije!
1. Fokus (usudite se da testirate!)
Osnova izgradnje brenda je dobro osmišljena i jasna strategija. Morate da razumete šta kupci zaista cene – šta ih pokreće da izaberu određeni brend i utiče na njihovu spremnost da plate više ili manje.
Možda zvuči očigledno, ali čak i velike i uspešne kompanije često nemaju uspeha jer se ne fokusiraju. Ako ste odlučili da ojačate brend, fokusirajte se upravo na to. Izbegavajte ubacivanje različitih ponuda i pokušaje da kupca navedete na kupovinu. Naravno da u nekim slučajevima radi i ta kombinacija da uspešno gradite brend u kombinaciji sa ponudama. Za većinu ljudi, međutim, lakše je i efikasnije fokusirati se na jedno. Znajte šta želite da postignete, povežite se sa poslovnim ciljevima i postavite ciljeve u skladu s tim.
Takođe je važno biti otvoren, usuditi se da rizikujete i sami testirate. To može dovesti do dragocenih uvida i poboljšanja.
2. Kreativnost
Istraživanja pokazuju da je kreativno oglašavanje profitabilnije i stvara pozitivne stavove prema oglasu i brendu. Kupci će lakše otkriti i zapamtiti reklamu ako se izdvaja. Kreativnost je posebno korisna za nepoznate brendove, jer kupac nema prethodnog iskustva sa njima.
Ovde, male kompanije često imaju prednost u odnosu na veće kompanije, gde većem broju ljudi treba da se svidi dizajnu. Izreka „što više kuvara, to je lošija supa“ često se primenjuje u marketingu. Kreativno oglašavanje kombinuje originalnost i relevantnost. Originalnost znači inovativno, neočekivano ili prepoznatljivo. Relevantnost stvara kontekst, inače rizikujete da bude pogrešno shvaćena.
Testirajte svoje ideje pitajući ljude iz različitih sredina, uzrasta i polova. Ako misle da je ono što radite zabavno ili izaziva interesovanje, na pravom ste putu. Važno je da su ljudi iskreni, ali jednako je važno da verujete sopstvenom sudu i osećaju. Gledajte svoju „test grupu“ više kao inspiraciju, a ne kao zaključak.
3. Obim
Lako je poverovati da se razvoj brenda pažljivo gradi putem društvenih medija ili tekstova na web stranici kompanije. Ali brend mora da prevaziđe postojeću bazu klijenata kompanije da stvori uticaj.
Brendiranje je alat koji će kompaniju učiniti poznatijom, zapamćenom i stvoriti pozitivne emocije među kupcima. Ovo je važno u svemu, od aktivacije brenda do izbora kanala i načina na koji je oglašavanje ciljano.
4. Jasna poruka
Potrebna vam je jasna poruka u obliku imena kompanije, logotipa, grafičkog stila, domena i tonaliteta. Lako je izabrati šta je „lepo“ ili zvuči dobro, ali brend se gradi u umu kupca i mora biti dizajniran u skladu s tim.
Vaša komunikacija treba da odražava vaše obećanje kupcu i da se brend lako otkrije i zapamtiti. Primeri kao što su Coca Cola, Apple i Nike su dobro poznati, ali čak i male kompanije mogu uspeti.
5. Dugoročni pristup
Izgradnja brenda je maraton, a ne sprint. Važno je imati jasnu strategiju i držati je se, čak i kada rezultati nisu trenutni. Da li imate poteškoća sa strategijom? Okrenite pitanje i pitajte se šta apsolutno ne biste uradili. Možda to nije smanjenje kvaliteta proizvoda ili sniženje cena. Preslikajte svoje „ne“ u „da“ i to može pokazati put do toga kako treba da dizajnirate svoju strategiju i koje obećanje treba da komunicirate sa klijentima.