Iako ne mislimo da preduzeća treba da budu prisutna samo na društvenim mrežama, teško je poreći da je to jedan od najvažnijih marketinških kanala danas. Da biste optimizovali svoju strategiju i u potpunosti iskoristili svoj sadržaj, morate znati šta trenutno najbolje funkcioniše. Šta možete učiniti da vaš brend bude moderan? Kakav sadržaj korisnici vole na društvenim mrežama? Ovde ćete saznati više o 5 vrućih trendova društvenih mreža u 2024. godini!
Trend 1. Sadržaj kratke forme – u dužem formatu
Otkako je Tiktok počeo da dobija na popularnosti, takozvani sadržaj kratke forme u obliku kratkih video zapisa potpuno je dominirao društvenim medijima. Na Instagramu, Reels format koristi skoro 75% njihovih korisnika i dobija do dvostruko veći doseg u odnosu na redovne postove. Ali ne samo da je to jedan od najpoželjnijih načina za korisnike da konzumiraju sadržaj na društvenim mrežama- to je takođe jedan od najboljih načina za komunikaciju i angažovanje vaših pratilaca.
Ali ako je sadržaj kratkog formata toliko dugo popularan, zašto ga spominjemo kao trend u 2024. godini? Zato što je dužina klipova počela da se menja. Dugo vremena, idealna dužina Tiktok i Instagram Reels, na primer, bila je između 7-15 sekundi. U poslednje vreme, međutim, počeli smo da primećujemo da čak i duži video snimci, uglavnom između 15-30 sekundi, imaju sve bolje performanse.
Međutim, duži video snimci postavljaju veće zahteve u pogledu sadržaja, koji će biti predstavljen na zanimljiv način, kako bi zadržao pažnju publike. Odlični video snimci imaju kombinaciju ovih 5 sastojaka:
- Rani “mamac”, koji privlači pažnju u prvih nekoliko sekundi.
- Zanimljiv narativ, koji održava priču fokusiranom i zanimljivom.
- Kvalitetan, konzistentan vizuelni sadržaj i odličan zvuk.
- CTA (call to action) koji govori publici šta da rade kada se video završi.
- Dobar balans informacija i zabave.
💡 Sadržaj kratkog formata idalje dominira na društvenim mrežama, iako vidimo da su nešto duži video snimci počeli da budu u trendu. Kako možete koristiti kratke video zapise da biste privukli interesovanje publike i dosegli više ljudi na sopstvenim društvenim medijima?
Trend 2. Sadržaj koji se izgleda autentično
U eri koju su karakterisale „lažne vesti“, photoshop i neizvesnost na društvenim mrežama, autentičnost – ili originalnost– postala je sve važnija za potrošače. Oni jednostavno cene sadržaj koji izgleda pouzdano i autentično, a ne dobro uglađeno oglašavanje i jasne prodajne poruke. Autentičan sadržaj je takođe mnogo bolji za vas kao vlasnika preduzeća, jer pozitivno utiče na vaš kredibilitet i stvara jače, lojalnije odnose sa klijentima.
Naravno, postoji nekoliko različitih metoda koje možete koristiti za komunikaciju na pravi način na društvenim mrežama. Evo 3 stvari koje možete probati:
- Brendiranje poslodavca: Pratioci vole da vide šta se dešava iza kulisa u vašoj kompaniji. Delite priče o svom brendu i proizvodima, neka vaši zaposleni kažu više o svom poslu ili povedite svoje pratioce na tipičan dan na poslu.
- Društveni dokaz: Potrošači veruju rečima vaših kupaca o vašem poslovanju više nego vama. Delite recenzije kupaca ili sadržaj koji generišu korisnici – kako biste ojačali kredibilitet i angažman vašeg brenda.
- Razigrani sadržaj: Retko šta odjekuje kod korisnika društvenih mreža kao razigran i zabavan sadržaj. Preidružite se trendu ili kreirajte sopstvene mimove sa kojima se pratioci mogu identifikovati i smejati im se, ali ih prilagodite vašem poslovanju i industriji.
💡 Korisnici društvenih mreža cene kompanije koje komuniciraju na autentičan i originalan način. Kako vaš biznis može komunicirati sa vašim pratiocima a da to bude iskreno i u skladu sa vašim brendom?
Trend 3. Društvene mreže kao pretraživač
Od nastanka pretraživača, najbolji način da pomognete klijentima da pronađu vaš biznis na internetu je optimizacija za pretraživače. Međutim, kako su se društvene mreže transformisale iz mesta za prijatelje u izvor informacija i inspiracije, platforme društvenih mreža postale su pretraživač sam po sebi. Danas se mlađe generacije posebno okreću društvenim mrežama, kako bi otkrili i istražili sve, od proizvoda i brendova do mesta i iskustava.
Činjenica da društvene mreže funkcionišu tako dobro kao pretraživač delimično je posledica platformi koje razvijaju bolje funkcije pretraživanja. Ali to je verovatno i zato što potrošači veruju preporukama i savetima „pravih“ ljudi više nego kompanijama. Pored toga, društvene mreže su toliko integrisane u svakodnevni život ljudi da pretraga postaje uglavnom neprimetna.
Bez obzira na razlog, ponašanje je postalo važan deo koji treba uzeti u obzir u ukupnoj strategiji društvenih mreža za mnoge kompanije. Optimizacijom vašeg sadržaja, povećavaju se i vaše šanse da budete vidljivi na društvenim mrežama. Naravno, to možete učiniti stvaranjem relevantnog sadržaja koji zadovoljava potrebe korisnika i angažuje vašu ciljnu publiku. Međutim, takođe morate olakšati algoritmima da kategorizuju vaš sadržaj. To možete uraditi, na primer:
- Pišite jasne i opisne naslove.
- Koristite relevantne hashtagove.
- Napišite alt tekstove za slike i video zapise.
💡 Mnogi ljudi danas koriste društvene mreže kao pretraživač da pronađu inspiraciju i informacije o, između ostalog, brendovima i proizvodima. Kako možete optimizirati sopstveni sadržaj kako biste ga lakše pronašli na društvenim mrežama koje koristite?
Trend 4. Stvorite zajednicu – produbite odnose
Društvene mreže mogu biti fantastičan način za interakciju sa svojim klijentima i izgradnju jakih odnosa na prirodan način. Medjutim, mnoge kompanije samo šalju poruke korisnicima, umesto da imaju dvosmernu interakciju sa njima. Vremenom su se promenili zahtevi i očekivanja korisnika društvenih mreža u odnosima sa kompanijama koje prate. Danas je na kompanijama da se pobrinu da zadovolje socijalni deo društvenih mreža.
Jedan od načina da to uradite je da stvorite „zajednicu“ oko vaših društvenih mreža. Jednostavno se fokusirate na izgradnju zajednice u kojoj vaši sadržaji i komentari postaju prirodno mesto za okupljanje. Kada se koncentrišete na manje, više nišne grupe, to stvara personalizovano iskustvo za uključene članove i omogućava vam da steknete bolje razumevanje potreba kupaca. Dugoročno gledano, to dovodi do dubljih odnosa sa vašim klijentima – što ih drži da ostanu sa vama – i povećava verovatnoću da će dobro govoriti o vašoj kompaniji.
Nedavno smo videli da su platforme društvenih mreža počele da se više fokusiraju na izgradnju zajednice. U 2023. godini, Instagram je pokrenuo kanale za emitovanje koje kreatori Instagrama mogu koristiti za lakšu interakciju sa svojim fanovima. Međutim, stvaranje zajednice ne mora biti samo za stvaranju privatnih foruma. Ovo bi moglo biti za održavanje ekskluzivnih vebinara i događaja uživo na društvenim mrežama ili podsticanje korisnički generisanog sadržaja i saradnje. Samo vaša mašta postavlja granice!
💡 Vreme je da vlasnici preduzeća ispune socijalni deo društvenih mreža i prodube odnose sa svojim klijentima, na primer, izgradnjom zajednice. Šta možete učiniti da izgradite zajednicu oko sopstvenih društvenih medija?
Trend 5. AI i društvene mreže
Možda postaje zamorno uvek spominjati AI, ali je takođe istina da je AI napravio revoluciju u načinu na koji kompanije rade. Društvene mreže nisu izuzetak. Tokom protekle godine, bilo je dosta AI alata fokusiranih na društvene mreže, sa funkcijama kao što su AI podeđavanja i analitika. Ali, naravno, ne morate da plaćate alat da biste mogli da koristite AI za svoje društvene mreže. ChatGPT vam može pružiti dobar početak i pomoći vam da dobijete ideje, kreirate sadržaj ili sumirate nove trendove i vesti.
Sada, možda čitate ovo i mislite da se AI loše slaže sa trendom broj 2 u ovom postu – originalnim sadržajem. Za nas, nema apsolutno nikakve sumnje da AI nije bez mana, zato uvek preporučujemo da proverite sve pre nego što bude objavljeno. Međutim, verujemo da će AI doneti velike koristi mnogim vlasnicima preduzeća, ne samo kada su u pitanju društvene mreže. To vam može pomoći da optimizujete svoju strategiju ili preuzmete kontrolu nad svojim sadržajem. U budućnosti, možda ćemo morati da redefinišemo šta „autentičnost“ znači za nas. Međutim, ako se osećate zabrinuto zbog korišćenja AI za društvene mreže, možete na to gledati ovako: autentičnost se manje odnosi na to ko stvara vaš sadržaj, već više iskustvo koje vaš sadržaj stvara.
💡 AI svakako nije besprekoran, ali je odličan način da preuzmete kontrolu nad svojim društvenim mrežama – od kreiranja sadržaja do analitike. Kako možete koristiti AI u svojoj strategiji za optimizaciju rada na društvenim mrežama?