5 grešaka koje možete napraviti na vašem sajtu

Greske koje mozete napraviti na sajtu

Sajt vam pruža uzbudljivu priliku da pokažete svoj brend i svoju delatnost svetu. Međutim, lako je napraviti greške koje utiču na korisničko iskustvo posetilaca. To može dovesti do frustriranih posetilaca, izgubljenih klijenata i lošijeg SEO-a. Evo 5 najčešćih grešaka – i rešenja koja će vam pomoći da ih izbegnete!

Greška 1. Navigacija sajta je nejasna

Navigacija na vašem sajtu funkcioniše kao mapa vašeg sadržaja. Pomaže posetiocima da pronađu ono što traže na vašem sajtu i ostavlja profesionalan utisak koji jača poverenje. Ali nejasna ili zbrkana mapa otežava čak i najiskusnijem čitaocu mapa da pronađe pravi put. Ako posetiocu bude teško da pronađe ono što traži, postaće frustriran i može napustiti vaš sajt kako bi pronašao informacije negde drugde. To posetiocima daje loše korisničko iskustvo i negativno utiče na vaš SEO.

Rešenje

  1. Kreirajte logičnu strukturu
    Koristite jasne menije i linkove koji olakšavaju razumevanje kako je sadržaj organizovan. Ograničite glavni meni na pet ili šest glavnih kategorija i koristite padajuće menije za obimniji sadržaj. Održavajte dosledan dizajn menija na svim stranicama, kako bi posetioci uvek mogli da pronađu meni i bez problema navigiraju između stranica. Ne zaboravite da povežete svoj logo sa početnom stranicom – to je jednostavan, ali efikasan način da posetioci brzo pronađu put nazad na početak.
  2. Ponudite funkciju pretrage
    Funkcija pretrage pomaže posetiocima koji tačno znaju šta traže da to brzo pronađu. Osigurajte da je funkcija pretrage jasna i laka za korišćenje, ali i da adekvatno odgovara na pretrage posetilaca. Pretraga koja ne vodi do željenog rezultata može dodatno iritirati posetioce.
  3. Testirajte upotrebljivost
    Kada kreirate navigaciju (ili je ažurirate), dobro je sprovesti test upotrebljivosti kako biste osigurali da je logična i laka za razumevanje. Zamolite nekoga ko nikada nije bio na vašem sajtu da testira različite scenarije i da da povratne informacije o eventualnim problemima na koje naiđe.

Greška 2. Sajt ima previše (ili premalo) sadržaja

Mnogi posetioci pretražuju sajt kako bi brzo pronašli informacije koje traže. Ne čitaju tekstove niti pažljivo pregledaju slike. Ako je vaš sajt prepun tekstova i slika, to će stvoriti vizuelni haos koji mnogi posetioci neće ni pokušati da pregledaju. Vaš sajt će postati teško navigabilan, spor i nejasan.

Istovremeno, sajt sa premalo sadržaja takođe nije dobar. Iako ima manje sadržaja za pretragu, i dalje može biti teško za posetioce da pronađu ono što traže. To često dovodi do napuštanja sajta kako bi potražili informacije negde drugde. Zato je ključno pronaći pravu ravnotežu u količini sadržaja koju koristite kako biste dobili efikasan sajt.

Rešenje

  1. Neka tekst bude kratak i koncizan
    Fokusirajte se na glavnu poruku i pišite kratke i koncizne tekstove sa jasnim naslovima. Dužina može varirati u zavisnosti od tipa sajta, ali uobičajena smernica za SEO je 600-700 reči po stranici. Koristite jasne pozive na akciju (CTA) kako biste pomogli posetiocima da pređu na sledeći korak – bilo da se radi o kontaktiranju, kupovini ili istraživanju više sadržaja.
  2. Obratite pažnju na ravnotežu
    Ravnoteža je ključna u veb dizajnu. Koristite prostrane sekcije i interesantne vizuelne elemente kako biste vodili oko posetioca kroz vaš sajt. Nemojte se plašiti da koristite „prazan prostor“ – prazne delove oko teksta i slika – kako biste kreirali čistiji i uravnoteženiji raspored. Pogledajte naš blog post o vizuelnom sadržaju ako želite da saznate više!
  3. Optimizujte performanse
    Komprimovanjem slika i drugih datoteka kako bi se smanjilo vreme učitavanja, pružate posetiocima bolje korisničko iskustvo. Možda nije direktno povezano sa vizuelnim izgledom vašeg sajta, ali brz sajt je ključni faktor za angažovanje posetilaca, pa je zato vredno pomena.

Greška 3. Sajt koristi loše boje i fontove

Možete imati najbolji sadržaj i super uravnotežen raspored – ali bez dobro osmišljenih boja i fontova, nećete moći da kreirate dobar sajt. Boje i fontovi su važni vizuelni elementi koji utiču na korisničko iskustvo posetilaca. Mogu učiniti da vaš sajt deluje neuredno, zbunjujuće i neprofesionalno, što može dovesti do toga da posetioci napuste vaš sajt i negativno utiče na njihov utisak o vašem brendu.

Rešenje

  1. Koristite doslednu paletu boja
    Koje boje koristite će uticati na to kako klijenti percipiraju vaš brend. Zato bi trebalo da birate svoju paletu boja pažljivo. Odaberite 3-5 boja koje dobro funkcionišu kako samostalno, tako i zajedno.
  2. Obratite pažnju na kontrast
    Odaberite mešavinu jakih i prigušenih boja kako biste kreirali vizuelne kontraste i izbegli preterano vizuelno zasićenje. Na primer, ako želite da skrenete pažnju na CTA na vašem sajtu, crveno dugme na svetloj pozadini može biti efikasno. Međutim, dobro je izbegavati previše jakih boja – to može učiniti da sajt bude naporan za oči.
  3. Koristite fontove koji odgovaraju vašem brendu
    Vaši fontovi treba da budu ne samo estetski privlačni, već i jednostavni za čitanje. Držite se 2-3 fonta koja se slažu sa tonom i ličnošću vašeg brenda. Na primer, možete odabrati sans-serif font za naslove, a serif font za tekst kako biste kreirali vizuelnu ravnotežu. Takođe, možete razlikovati fontove po veličini i debljini (težini) kako biste kreirali različite hijerarhije ili istakli važne poruke.

Greška 4. Sajt nije optimizovan za mobilne uređaje

Danas veliki deo internet saobraćaja dolazi sa mobilnih uređaja. Ako vaš sajt nije prilagođen različitim veličinama ekrana, dobićete frustrirane posetioce. To dovodi do toga da posetioci napuste vaš sajt i okrenu se drugim stranicama – bez obzira koliko je vaš sadržaj dobar. Pored toga, utiče na vašu SEO, jer Google daje prednost sajtovima prilagođenim za mobilne uređaje u rezultatima pretrage.

Rešenje

  1. Koristite responzivan dizajn
    Osnova za mobilno prilagođavanje sajta je naravno osigurati da vaš sajt automatski prilagođava sadržaj i raspored različitim veličinama ekrana. To osigurava da vaš sajt izgleda dobro i funkcioniše glatko bez obzira na uređaj koji posetilac koristi.
  2. Optimizujte čitljivost
    Što je manji ekran, to je važnije da tekst na vašem sajtu bude jasan i lako čitljiv. Zato morate da osigurate da je tekst dovoljno velik da posetilac može da ga pročita bez potrebe za zumiranjem. Takođe, važno je da koristite čitljiv font i visok kontrast boja između teksta i pozadine.
  3. Pojednostavite navigaciju
    Navigacija koja funkcioniše na vašem sajtu na računaru može biti komplikovana za korišćenje na manjem ekranu. Zato vaša navigacija treba da bude jednostavnija i kompaktnija. Uobičajeno rešenje je korišćenje takozvanog „hamburger menija“, odnosno ikone sa tri linije koja se proširuje kada posetilac klikne na nju. Takođe, svi dugmići i potencijalni linkovi treba da budu dovoljno veliki da posetilac lako može da klikne na njih prstom.

Greška 5. Sajt nije optimizovan za SEO

Kreiranje lepog sajta je zapravo samo pola posla – vaše prisustvo na mreži neće značiti ništa ako posetioci ne mogu da ga pronađu. Ako napravite grešku i ne optimizujete svoj sajt za pretraživače, verovatno nećete imati organski saobraćaj, što znači da ćete propustiti mnoge potencijalne klijente. Saznajte više o SEO ovde.

Rešenje

  1. Koristite relevantne ključne reči
    Osnova za optimizaciju pretraživača je, naravno, korišćenje relevantnih ključnih reči. Saznajte koje reči i fraze vaša ciljna grupa koristi da pronađe vaš tip preduzeća na internetu. Zatim ih integrišite – na prirodan način – u naslove, tekstove, meta opise i alt tekstove.
  2. Kreirajte dobar, relevantan sadržaj
    Google daje prioritet sadržaju koji je vredan za korisnike. Zato morate kreirati jedinstven sadržaj koji nije duplikovan sa drugih sajtova (uključujući i vaše vlastite!) i zatim ga redovno ažurirati kako bi bio aktuelan. Ako ne znate kako da kreirate vredan sadržaj, jedan savet je da otkrijete koje probleme ili pitanja vaši potencijalni posetioci mogu imati. Koristite svoj sadržaj da pružite rešenja za probleme i odgovore na pitanja.
  3. Optimizujte tehničke performanse sajta
    Može delovati nebitno da optimizujete tehničke performanse vašeg sajta za bolje rangiranje u pretraživačima. Ali činjenica je da SSL sertifikovani, mobilno prilagođeni sajt koji se brzo učitava bolje rangira u rezultatima pretrage nego onaj koji nije. To je zato što tehničke performanse utiču na korisničko iskustvo posetilaca na vašem sajtu – a to je nešto što Google ceni.
Podelite ovu objavu:

Loopia podrška je tu da Vam pomogne

Ukoliko Vam je potrebna pomoć, naša podrška je spremna da odgovori na sva pitanja putem telefona, emaila i društvenih mreža.

Kontaktirajte nas